Svar

Anonym om femton kilometer på längdskidor:
Hej , jag tänkte fråga vad du tycker om din skola du går på. :) För jag kanske ska börja på den nästa termin. Skulle varit snällt om du svara. :)

svar: Jag har gått på Montessori enda sen sexårs, så jag har känt min klass och de ungefär jämnåriga ganska länge alltså. jag vet att jag ofta klagar på skolan och så, med tanke på att vi inte får lämna skolgården, vi har inte håltimmar och inga långa raster eller något sånt. men om jag ska vara ärlig så finns det ingen annan skola där jag hellre skulle gå. jag bytte till Söderskolan i slutet av sjuan men bytte tillbaka, för jag har som sagt gått på montessori sen jag var sex år gammal, och då hör man liksom inte hemma någon annan stans. det är en väldigt liten skola, så alla känner i stort sett alla och lärarna är väldigt olika, vissa kan man, om jag ska uttrycka mig så.. spy på. medans vissa är hur snälla som helst.
Montessori ska ju vara annorlunda med tanke på ''Montessoripedagogiken'' men på högstadiet är det i stort sett som en helt vanlig skola. allt jag berättar för dig nu kanske du redan vet, men det är iallafall mitt perspektiv. vissa trivs, vissa gör inte. du får prova helt enkelt! men kommentera gärna med namn! hihi.
och ett plus är ju förstås att vi har fått elevdatorer.. haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0